fbpx

מסלולי רכיבה בארץ

כביש 721 – דרך נוף כרמל

כביש דרך נוף כרמל או בשמו האחר כביש עתלית-בית אורן, הוא כביש צר ותלול המטפס על רכס הכרמל מחלקו המערבי למזרחי. זהו אחד הכבישים היפים בישראל עם צמחיה עשירה וירוקה. הכביש בעל נופים מרשימים שמזכירים כביש הררי אירופאי. הכביש מסתיים בצומת בית אורן בפאתי עוספיה.

 

כביש 864

מכונה גם "כביש ראמה-פקיעין", הוא כביש אורך אזורי בגליל העליון המקשר בין צומת ראמה בכביש 85 לבין צומת חוסן בכביש 89. אורכו של הכביש הוא 13.8 ק"מ.

תוואי הכביש, במיוחד חלקו הדרומי העולה מבקעת בית הכרם למרומי הגליל העליון, הררי ומפותל. ב-5 הקילומטרים הראשונים שלו, הכביש עולה 400 מטרים בגובה. הכביש מפותל וצר ברובו, ועובר דרך מספר כפרים דרוזים.

 

כביש 667

כביש 667 הוא כביש רוחב אזורי החוצה את הרי הגלבוע ומכונה גם דרך נוף הגלבוע. הכביש מתחיל במפגש עם כביש 675 מזרחית לקיבוץ יזרעאל, עובר בסמוך לפסגות הגלבוע ומסתיים בכביש 90 מדרום למושב שדי תרומות. אורכו של הכביש הוא 27.5 ק"מ.

תוואי הכביש הוא הררי ומפותל. בחלקו הצפון-מערבי הוא צר ומרובה מעברי בקר.

הכביש עובר בסמוך לפסגות רכס הגלבוע ובהם הר שאול, הר גיבורים, הר לפידים, הר ברקן, הר אחינועם והר יצפור.

 

כביש 98 – כביש חוצה רמת הגולן

רמת הגולן היא אחד האזורים הכי יפים שיש בארץ אם לא היפה ביותר, יש כאן כל כך הרבה מה לראות ולעשות – החל ממסלולי הליכה בדרגות קושי שונות, מעיינות, תצפיות, אטרקציות לילדים, מורשת קרב וארכיאולוגיה רבת שנים. את הטיול שלנו הפעם החלטנו למקד לאורך כביש 98 שאורכו 99 ק”מ והוא למעשה הכביש שחוצה את הרמה לכל אורכה. מדובר בכביש שהוא כל כולו חוויה, הוא מלא נופים והוא עובר בעשרות נקודות עניין. הכביש מתחיל בנקודתו הדרומית בצומת מעגן – הצומת עם כביש 92, ומשם הוא ממשיך דרך עמק הירמוך לכיוון חמת גדר. בצומת חמת גדר הכביש מתחיל לטפס בעליה תלולה עם נוף עוצר נשימה לכיוון דרום רמת הגולן ובסופו של דבר מגיע אל נקודתו הצפונית ביותר בתחנת הרכבל התחתון של הר החרמון.

 

כביש 386 ו-3866 – נס הרים

הכביש מתחיל בשדרות יגאל אלון בעיר בית שמש ומסתיים בשכונת עין כרם בירושלים. הוא עובר בסמוך לתוואי הרכבת הישנה לירושלים.
אורך המסלול – 24 ק"מ.
הכביש עובר באזור יערות פראיים של קק"ל. המון תצפיות וחניונים לאורך הכביש עם נוף מיוער-ים תיכוני.
כביש מעוקל מאוד לכל אורכו כאשר חלק מהסיבובים מסוכנים וחלקים מאוד.
הכביש נבנה במשך עשרות שנים, מתקופת קום המדינה ועד לשנות ה-80. לכן בחלק מהאזורים הוא צר מאוד ללא הפרדת נתיבים ובחלקים אחרים, מודרניים יותר, הוא רחב ובעל שוליים רחבים.
הכביש עובר בסמוך לכמה ישובים אך לא עובר ישירות דרך אף אחד מהם.

דילוג לתוכן